Polityka prywatności w regulaminie sklepu internetowego opisuje zasady zbierania, przetwarzania i wykorzystywania informacji osobowych klientów sklepu. Wzorowy dokument polityki prywatności powinien zawierać m.in cele przetwarzania danych, rodzaje informacji, jakie są zbierane, jakie są prawa klienta wobec ich danych i w jaki sposób dane są chronione. Polityka prywatności jest ważnym elementem regulaminu sklepu internetowego. Wyraźne wyeksponowanie w jaki sposób informacje osobowe są wykorzystywane, daje pewność klientom że ich dane są bezpieczne.

Najważniejsze wątki polityki prywatności

Na podstawie doświadczenia grupy specjalistów z dziedziny prawa ds. prawa handlowego, opracowaliśmy dla Ciebie listę najistotniejszych elementów wzorowej polityki prywatności.

  1. Cel przetwarzania danych osobowych – wyjaśnienie, w jakim celu sklep zbiera i wykorzystuje informacje osobowe klientów.
  2. Rodzaje zbieranych danych – informacja o tym, jakie informacje osobowe są zbierane. Należy wymienić wszystkie dane wrażliwe.
  3. Udostępnianie danych stronom trzecim – informacja o tym, czy i w jakim celu sklep może udostępniać informacje osobowe klientów stronom trzecim, np. dostawcom usług logistycznych.
  4. Ochrona danych – informacja o środkach bezpieczeństwa, jakie stosuje sklep, aby zabezpieczyć informacje osobowe klientów przed nieuprawnionym dostępem.
  5. Prawa klienta – informacja o prawach klientów, takich jak prawo dostępu do swoich danych, prawo ich poprawiania, usuwania lub ograniczenia przetwarzania.
  6. Źródła zbierania danych – informacja o tym, skąd sklep uzyskuje informacje osobowe. Przykładowo bezpośrednio od klienta, z plików cookie, z analizy danych.
  7. Okres przechowywania danych – informacja o tym, przez jaki okres sklep przechowuje informacje osobowe klientów.
  8. Cele marketingowe – informacja o tym, czy sklep może wykorzystywać informacje osobowe klientów do celów marketingowych. Instrukcja w jaki sposób klienci mogą wycofać zgodę na te działania.
  9. Zmiany w polityce prywatności – informacja o tym, jak sklep informuje klientów o ewentualnych zmianach w polityce prywatności.
  10. Kontakt – informacja o sposobie kontaktu z odpowiednimi osobami w sklepie w przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących polityki prywatności.

Podsumowanie

Wprowadzając zmiany w dokumencie polityki prywatności zgodnie z powyższą listą musisz pamiętać o formie przekazu. Wprowadzaj wszystkie zmiany w sposób jasny i zrozumiały dla klientów. Koniecznie zadbaj o pełną transparencję, udostępnij treść na swojej stronie w łatwo dostępnym miejscu. Umożliw klientom pobranie dokumentu w formie pliku pdf. Praktykowanie zachowań prokonsumenckich skutkuje wzrostem zaufania do sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *